10 zile in Andaluzia, Spania: Ce am vizitat. Transport. Costuri

Despre Andaluzia nu stiam mai nimic pana sa o vizitez. Din cateva incercari cred ca as fi putut sa enumar cateva orase si cam atat. Nici macar Coasta del Sol, despre care stiam mai multe, nu realizasem ca este in Andaluzia. Desi aveam in plan o calatorie lunga in Spania, ma gandeam sa raman doar prin nord.

Am ajuns insa in Andaluzia mai mult din intamplare si am constat ca cele 10 zile au fost prea putine. La finalul lor ma intrebam de ce am amanat atat de mult sa vad aceasta regiune. Nu ca acum pot spune ca am vazut-o, dar cel putin am explorat cate putin din mai multe locuri si voi sti pe viitor in care sa revin.

O noapte la Crama Eguren Ugarte, Lagurdia si imprejurimile – Rioja Alavesa, Spania

Ideea de a sta o noapte la o crama o aveam de vreo doi ani pe cand gasisem cramele din Romania care ofera atfel de pachete. Nu am reusit sa gasesc disponibilitate in Romania, dar speram sa am mai multe sanse in Spania in vizita din Tara Bascilor. Uitandu-ma dupa crame cu cazare am fost putin dezamagit ca cele populare au preturi exagerat de mari.

Eram in San Sebastian cand din link in link si cautand pe Google Maps gasesc crama de familie Eguren Ugarte. Aceasta aflandu-se aproape de Ysios, ca altfel nu cred ca o gaseam. Mai mult, ei chiar aveau si hotel cu disponibilitate si preturi accesibile. Eu ce mai gasisem era la Bodegas Marques de Riscal si era foarte scump. Nu stau pe ganduri si anulez ultima noapte din Burgos si rezerv la Eguren Ugarte.

Japonia, organizare si costuri, varianta fara compromisuri

Calatoria mea in Japonia a fost planificata de pe o saptamana pe alta. Am avut doar 7 zile sa decid ce vizitez ca sa-mi pot lua cazarea. Chiar inclinasem sa ma descurc la fata locului si sa caut hotel de la un oras la altul in functie de ce voi vizita. Spiritul meu de organizare nu m-a lasat sa fac asta si mi-am luat totusi cazarea.

Tot de acasa mi-am luat si JR Pass-ul, abonamentul turistic pentru trenurile care apartin de compania de stat. Cu aceste doua lucruri am plecat in Japonia. Bine, ceva idei despre Japonia mai aveam, dar ma ajutau doar sa pot decide mai repede ce vizitez.

Prima experienta cu carnea de vita Kobe. E buna? Nu! E geniala!

Citind despre activitati interesante pe care le-as mai putea face in Osaka, am gasit si recomandarea de a gusta carnea de vita Kobe. De ea mai citesem acum multi ani, dar nu imi amintisem sa o trec pe lista pentru aceasta calatorie. Spre deosebire de alte rase, vita Kobe se obtine doar din bovine rasa Wagyu crescute in Prefectura Hyogo, regiunea Kansai. Exportul de animale vii din aceasta rasa este interzis, iar asta face si mai dificila cresterea in alte tari.

Parcul National Doi Inthanon, sau ce sa faci o zi in afara Chiang Mai-ului (Thailanda)

Inainte sa ajung in Chiang Mai, ma gandeam la o calatorie de o zi in afara orasului. Dupa cateva articole pe acest subiect am facut o lista cu posibilitati. Am eliminat repede din ea cele cateva sute de cursuri de gatit, zecile de activitati in parcurile cu animale si traseele prin jungla. De jungla nu eram pregatit, ca nu as fi zis nu.

Doi Inthanon parea cel mai bun loc din cele ramase, celelalte variante erau prea indepartate. Bine, m-am luat dupa parerile altora ca altfel cred ca as fi luat un tur de o zi spre Chiang Rai. Tinand cont de distanta si vazand si cum se circula, nu merita distantele lungi in aceeasi zi.