Pentru calatoria din Bavaria imi doream sa vad un orasel cu o zona istorica interesanta. Variantele erau mai multe, dar cel mai accesibil mi s-a parut Lindau. Nu tot orasul, ci mica insula din lacul Constance (in germana, Bodensee). Imi calculasem drumul sa raman in Lindau pentru o noapte. Dar am ajuns intr-un final in Friedrichshafen deoarece avea o oferta mai variata de hoteluri.
Planul de acasa era simplu. Ajung in Lindau inainte de mijlocul zilei, vad orasul si pe seara plec la hotel. Partea asta aproape ca mi-a iesit. Nu citisem nimic insa despre Friedrichshafen. Ajuns spre seara in oras, descopar Muzeul Zeppelinelor. Incepand sa citesc despre oras si muzeu, imi schimb planul pentru ultima zi si raman in zona sa vad si Konstanz.
Lindau, in jumatate de zi
Dupa ce in ziua anterioara vizitasem Garmisch-Partenkirchen, aveam mari asteptari de la Lindau. Vazand de acasa ca insula e mica, nu mi-am facut un plan cu ce pot vedea si ma gandeam ca o pot vizita la pas… straduta cu straduta. Dupa ce am stat o jumatate de zi pe acolo, cred ca ar fi fost o idee buna sa fac totusi un plan. Nu cred ca am vazut-o toata, dar nici nu stiu daca am ratat ceva important.
Am inceput explorarea insulei direct din port. Aici am fost impresionat de intrarea impunatoare. Pe o parte se afla un far, singurul din Bavaria, iar pe alta statuia unui leu, simbolul familei regale din Bavaria. Ambele construite in 1856. Tot aici poti alege dintr-o multitudine de cafenele si baruri. Eu am ramas la terasa de langa far ca era mai umbra.
Dupa am incercat sa ma “ratacesc” prin oras in incercarea de al vedea cat mai mult. Nu prea mi-a reusit si dupa ce am trecut prin fata garii si apoi turnul Diebsturm, a urmat o plimbare pe faleza din partea vestica. Nu dupa mult timp m-am trezit iar in port. Bucata aceasta de faleza este una foarte placuta deoarece ofera privelisti interesante cu Alpii elvetieni si cei austrieci. Ideal e sa pleci din port, din partea cu farul, iar la capat sa incepi sa vizitezi orasul.
Dupa a urmat o plimbare continua pe stradutele din zona centrala. Am trecut pe la vechea si noua primarie, cateva biserici si piete mai interesante si la un moment dat m-am gandit sa ma opresc pentru pranz. Amanasem prea mult acest moment si nu ma uitasem la programul restaurantelor. Prin urmare, singurul loc deschis cu rating bun, a fost o cafenea ce avea si pizza & paste :))
Spre deosebire de Konstanz, pe care aveam sa-l vizitez in ziua urmatoare, mi-a placut mult mai mult. E ceva mai aerisit, mai multe cafenele si restaurante decat magazine si faleza e de departe cea mai frumoasa din cele vazute pe lac.
Friedrichshafen, orasul zepelinelor
Despre Friedrichshafen nu stiam nimic cand am plecat in calatorie. Ajuns acolo, mi-a atras atentia Muzeul Zeppelin. Incepand sa citesc putin despre oras mi s-a parut atat de interesant incat am schimbat planul ultimei zilei si am ramas sa-l vizitez. Spre deosebire de alte orase de pe lac, acesta nu mai are un centru istoric. Desi are peste 200 de ani de istorie, Al Doilea Razboi Mondial l-a afectat foarte mult. Doua treimi din oras au fost distuse in urma bombardamentelor. Motivul fiind fabricile nazistilor care se aflau in aceasta zona.
Orasul tot timpul a fost unul orientat spre industrie. De aici au pornit zeppeline, iar compania care le-a inventat a fondat mai apoi ZF Group, unul din jucatorii principali din piata de piese auto din acest moment. Tot de aici a pornit si Dornier. Probabil nu spune nimic multora, cum nici mie nu-mi spunea. De-a lungul anilor, Dornier, a tot trecut prin mai multe firme, iar partea de aviatie acum este in Grupul Airbus.
Din cele vazute mi-a placut faleza si Muzeul Zeppelin. Mi-ar fi placut sa vad si muzeul Dornier si Muzeul Educatiei. Dar pe ambele le voi vedea sigur la urmatoarea vizita in Friedrichshafen. Atunci voi reveni pentru un zbor cu un Zeppelin NT. Mai multe despre zeppeline in articolul despre muzeu.
Konstanz, orasul de cumparaturi al elvetienilor
Konstanz este cel mai mare oras de pe Lacul Bodensee. Apropierea de granita elvetiana la salvat de bombardamentele din Al Doilea Razboi Mondial. Cu o arhitectura impresionanta si bine conservata, nu e de mirare ca e plin de turisti tot timpul. Citisem deja de aglomeratie si ma gandeam ca ajungand dimineata o sa fie mai liber. Nu am fost chiar singurul care a gandit asa si pe stradutele principale s-a aglomerat repede.
Am vizitat Konstanz la fel ca si Lindau, fara o directie anume si cu un singur scop… sa-l fac la pas, straduta cu straduta. La un moment dat gasisem o harta cu principalele atractii ale centrului istoric. Aproape ca le vazusem pe toate. Cel mai mult mi-a placut Primaria si curtea sa interioara. O arhitectura interesanta are si Schnetztor, Poarta Sudica a orasului. Ca si strada, cea mai populara este Markstatte… insa prea aglomerata. Cele din jurul ei sunt la fel de interesante si mult mai libere.
Konstanz, pe langa turisti, are un numar insemnat de elvetieni veniti la cumparaturi. Cum Elvetia nu e in UE, iar moneda lor a crescut foarte mult, este ieftin sa vina in Germania pentru orice au nevoie. Ulterior, sa ceara returnarea TVA-ului pe motiv ca nu sunt in UE. Cei mai avantajati sunt cei din Kreuzlingen deoarece ei fac doar cateva minute pana in Konstanz.
Cumparaturile acestea “peste granita” au modelat economia orasul. Pana acum, Florenta era in top ca numar de magazine pe o suprafata foarte mica. Konstanz cred ca nu e foarte diferit. Putine stradute, pe care m-am plimbat, nu aveau cel putin un boutique sau un loc care sa vanda ceva.
Transportul intre orasele de pe lac
Cand esti intr-un tur prin zona, probabil e mai comod sa ajungi la aceste orasele cu masina. Daca timpul o permite, recomand cel putin o calatorie scurta cu vaporul. Eu am lasat masina in Friedrichshafen si am mers in Konstanz cu un vaporas Der Katamaran. Calatoria a durat aproape o ora si exista curse intre cele doua orase din ora in ora. Un bilet dus-intors a costat 21 euro.
In afara de Der Katamaran, ce ofera curse doar intre cele 2 orase, mai exista cateva companii de transport public maritim, detalii despre ele aici. Pe uscat se poate alege intre bus si tren. Daca esti mai multe zile prin zona, poti sa-ti cumperi Euregio Bodensee pass (TKEB), un card ce permite acces la bus si tren si la 2 dintre companiile de transport maritim.
Friedrichshafen
Konstanz
Poarta sudica a orasului.
Emperor’s Fountain
Curtea interioara a primariei, atat in imaginea de sus, cat si in cea de jos.
Faleza din apropierea portului.
Imperia, statuia simbol a portului.
Lindau
Intrarea in port.
Gara DB.
Intrarea in port… varianta fara mine.
Portul Lindau.
Pe valeza din partea vestica.
Stephanskirche.
Stadtmuseum.
Altes Rathaus – in partea din fata. (Primaria veche).
Altes Rathaus – in partea din spate.
Comentarii
1 comentariuNita
Apr 19, 2018You have really nice photos. i lived in Zurich and always go to Konstanz but I didnt take any pictures. Now that I am back in Asia, seeing your photos gave me memories back.