Masini puternice, delicii culinare si cateva locuri cu o importanta istorica insemnata. Dintre acestea aveam de ales inainte de a merge in San Marino, a 58 tara in care urma sa pasesc. In cele 2 zile pe care le aveam in Italia am optat pentru o “placere din copilarie” si un tur culinar din seria How it’s made, in regiunea Emilia-Romagna.
Din pura intamplare am gasit in Google Maps muzeul Ferrari din Modena. Nu ii dadusem prea mare importanta si imi propusesem sa trec pe la el in drum spre Parma. Nu era o abatere mare de la traseu si imi imaginam o plimbare scurta de vreo jumatate de ora.
Ajuns aici aflu ca de fapt sunt doua muzee Ferrari si eu am ajuns la casa lui Enzo Ferrari. Al doilea muzeu, care de altfel este mai important, se afla in Maranello, la 20 minute cu masina de Modena. Deja imi suna in minte a F1 si doream sa ajung si acolo.
In copilarie eram un fan infocat al curselor de F1, dar dupa vreo 5 ani de vizionat m-am plictisit de ele si am renuntat complet la urmarirea competitiei sau ce se intampla cu ea. Imi propusesem in urma cu vreo cativa ani sa ajung la o cursa live, dar nu s-a aliniat nimic. Am ajuns pe o pista de F1 in Montreal, dar in afara competitiei.
Masini de F1 mai vazusem cu diverse ocazii, dar nu intr-un cadru organizat de un constructor. Pe langa asta, Ferrari era echipa preferata si ma asteptam sa gasesc in muzeul din Maranello o sectiune dedicata ei si pilotilor pe care ii admiram, Michael Schumacher si Kimi Raikkanen.
La pas prin Muzeul Ferrari Modena
Complexul din Modena a fost si casa lui Enzo Ferrari. Aceasta a fost construita de tatal sau, iar in prezent gazduieste o expozitie permanenta de motoare. Bine, la intrare poti trece prin cateva camarute cu informatii despre Enzo Ferrari.
A doua cladire a complexului are acoperisul in forma unei imense capote specifice modelelor Ferrari. In interior erau expuse cateva zeci de modele din diversi ani sau momente. Unele erau masini de curse, iar altele folosite in diverse filme.
Muzeul Ferrari din Maranello
Putin la limita cu timpul, am zis sa-mi incerc norocul si sa vizitez si Maranello in acceasi zi. Daca nu-mi iesea, a doua zi aveam mai mult timp liber. Din Modena si pana in Maranello sunt doar 20 km. Am ajuns repejor la muzeu si mi-au ramas vreo 50 minute pana la inchidere. A fost un timp perfect si am prins un muzeu aproape gol. Fiind pe inchidere, nu am mai prins grupuri de turisti si eram doar vreo cativa rataciti.
Aici colectia de masini este diversa si mult mai mare. Pe langa ele, se pregatea o sala a productiei curente si a unui model din seria noua. Fiind putin in afara sezonului de vizitare, o buna parte din muzeu era in renovare si peretii se schimbau sau varuiau. Putin cam ciudat, dar fie.
Sala cu greutate si cea mai impunatoare este cum ma asteptam cea dedicata Formului 1. Aici sunt expuse mai multe modele pe care Ferrari le-a folosit incepand cu anul 1951 si culminand cu anul 2007. In fata impunatoarelor modele troneaza un perete cu trofee. Printre ele si cele castigate de favoritii mei, Schumacher si Raikkanen.
Cum ajungi la ele
Cel mai simplu de ajuns este cu o masina, dar si cu trenul si apoi busul cred ca este optim daca ai timp suficient. Eu am aterizat in Bologna si de aici am luat masina pentru intreaga calatorie. Intre cele doua muzee exista si un transport oferit de catre ei. Nu am fost curios de program sau cost, dar se gasesc actualizat aici.
Costul biletelor este de 16 euro per muzeu sau 26 euro pentru ambele. Pentru cel din Modena mi se pare prea mult, dar pentru Maranello cred ca e un pret potrivit.
Daca trebuie sa alegi doar unul dintre ele, clar cel din Maranello este mai interesant. In Modena expozitia de motoare este elementul central, insa doar pentru ele vei merge. La nivel de masini cele din Maranello mi s-au parut mai interesante.