Booking.com ofera garantia rezervarii facuta pe siteul lor. Daca nu se intampla asta din cauza hotelului, Booking se asigura ca vei primi ceva similar sau superior in aceeasi zona. Pentru situatia aceasta trebuie doar sa suni la Booking si sa vezi ce alternative au. Astfel de situatii sunt mai rare si in ultimii ani nu le-am mai auzit. Mai dese sunt cele in care camera nu e cat de cat ca in descriere si poze.

Vazusem ieri o discutie referitoare la o camera de hotel care era foarte diferita de cea din Booking.com. Prin urmare, cel in cauza a decis sa se decazeze si a intrebat pe Facebook daca a mai fost cineva in situatia aceasta. Situatia nu-mi este straina si, din pacate, in majoritatea cazurilor se termina cu o pierdere financiara pentru cel care a facut rezervarea.

Realitatea e ca Booking nu este o agentie de turism, ci o simpla platforma de promovare a hotelurilor. Rezervare o faci prin Booking, dar plata efectiva este catre hotel. In acest caz, Booking nu isi asuma nimic ce are legatura cu hotelul rezervat. In momentul in care rezervi esti de acord cu politica hotelului de anulare a camerelor sau ce politici mai are.

Oricat ar parea de ciudat, dar o situatie ce tine de hotel nu o poate rezolva Booking. Acelasi lucru se poate intampla si cu o agentie de turism. La aceasta din urma, daca ai noroc sa ai suport 24/7, se mai poate rezolva ceva rapid cu un hotel prin apropiere. Si tot cu agentia mai poti discuta dupa sa recuperezi ceva din bani, uneori integral. La Booking, daca tu decizi sa anulezi, nu-ti ramane decat sa cauti alternative in siteul/aplicatia lor.

Cum banii sunt luati de hotel este la alegerea lui daca ti-i returneaza sau nu. Booking iti pot da cel mult cateva procente din intreaga rezervare. Aceste procente tin de comisionul lor, dar putin probabil sa primesti mai mult de 25% din intreaga rezervare. Bine, Booking va incerca sa negocieze sa iti primesti banii si de la hotel, dar nu inseamna ca va si reusi.

La Booking este recomandat sa suni in momentul in care ai decis sa anulezi. La mesaje iti pot raspunde dupa o vreme si posibil sa fie prea tarziu. La telefon poti semnala situatia si se va deschide atunci pe loc o solicitare de “negociere”. Cred ca doar asa iti poti creste sansele sa primesti ceva mai mult din valoarea rezervarii, poate chiar integral.

Ce-ti recomand eu sa faci

Booking incaseaza un comision consistent, ceea ce face ca unele hoteluri sa recurga la masuri extreme. Uneori pentru rezervarile din Booking sunt lasate camerele cele mai urate/mici/neplacute/etc. In poze vor arata ca noi, dar in realitate este cu totul altceva. In acest caz trebuie sa fortezi schimbarea camerei. Propune-le sa-ti faca upgrate la ceva superior, uneori chiar au asa ceva.

Daca nu au alta camera incearca sa negociezi ce poti mai bine. Mai ales daca stai mai multe nopti. Poti chiar merge pana la a ramane o noapte acolo si restul sa ti le returneze sau chiar sa nu stai deloc si sa platesti o singura noapte.

Cum de la Booking mare lucru nu ai cum sa obtii, trebuie sa negociezi ce poti mai bine cu hotelul la momentul respectiv. Porneste de la premiza ca daca vei pleca nu vei avea sanse prea multe sa recuperezi intreaga suma. Poti fi acel caz fericit care s-a cazat si dupa decazat, iar Booking a returnat intreaga suma. Un astfel de caz eu nu am auzit pana acum, toate au fost cu suma recuperata partial… sau deloc.

Eu o singura situatie grava am avut in Toronto si am recurs la varianta de upgrate. Camera pe care o rezervasem a ramas fara apa si urma sa se rezolve in ziua urmatoare. Mi se oferise ca alternativa baia personalului, dar nu mi se parea ok si am intrebat daca au alta camera. Au zis ca-mi pot oferi doar cea mai buna camera pe care o au, singura libera in acel moment. Trebuia sa fiu de acord sa sune la Booking sa anuleze ei pe motiv ca nu au camera in conditii optime. Dupa am platit cash rezervarea ca si cum am venit direct la ei. Cum la Booking nu au mai dat nimic, mi-au facut un discount si am platit doar cu vreo 10% mai mult.

De mentionat ca la Booking au sunat atunci, iar eu am cerut anularea camerei din platforma dupa ce mi-a confirmat ca este in regula sa fac asta. Doar asa am avut cum face o anulare fara a plati o taxa de penalizare. Unii hotelieri posibil sa nu stie de aceasta varianta, asa ca ar fi bine sa le propui in caz de upgrate.

Daca ai nevoie sa-i suni pe cei de la Booking, ai numarul pentru Romania in lista aceasta. Si foarte important. Orice discutie cu cei de la hotel inaintea sosirii sa se faca prin Booking. Doar asa Booking te va ajuta cu ceea ce hotelul ti-a confirmat in scris.

Bogdan

In copilarie ma plimbam printr-un atlas rutier in poloneza, iar din 2012 sunt calator cu jumatate de norma. Pana acum am vizitat peste 170 de orase din 50 de tari.

Comments (2)

  1. Meh. Booking ar putea sa facă refund total dacă ar vrea sa își păstreze clienții fericiți.

    Eu am pățit o mizerie cu AirBnb și mi-au returnat suma întreaga. Desi ar fi putut sa spună “noi putem sa returna doar comisionul nostru și cleaning fee”.

    1. Booking nu incaseaza direct niciun ban, nu are cum sa iti returneze el ceva.

      Airbnb e alta poveste. Acolo banii ajung la proprietar dupa ce s-a concretizat rezervarea, iar plata e procesata de Airbnb si la ei ajung toti banutii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *