Despre cat de neseriosi sunt unii dintre clientii de rent a car in Romania sunt mai multe situatii aici si aici. Despre firme insa, informatiile sunt sumare, spre deloc. La inceputul lunii, avand treburi urgente prin Iasi, am ales sa zbor pana acolo si sa inchiriez o masina. Am incercat sa ma orientez dupa ceva direct la firma sa nu mai ia comision si intermediarul. Slabe sanse pe ce ma interesa pe mine sa pot vedea disponibilitatea online.
Asa am ales sa rezerv prin holidayautos.com. Si ca sa fiu totusi patriot, am vrut sa aleg o masina de la o firma locala. Nu auzisem decat de Autonom din cele listate, dar ei nu aveau disponibil ce vroiam. Asa ca m-am trezit ca am de ales intre AutoBoca, Klass Wagen, Global si Hertz. Hertz mai folosisem in afara tarii , dar despre celelalte nu stiam nimic. AutoBoca si Klass Wagen aflu ca sunt din Romania, dar nu gasesc ceva relevant despre ele. Aleg totusi Klass Wagen mai mult datorita notei de 9.0 din platforma. Hertz-ul avea 6.3.
Preluarea… de la o firma de asigurari
Preluarea masinii am avut-o aproape de ora 19. Teoretic trebuia sa ma astepte cineva la sosiri ca nu aveau birou acolo. Nu era nimeni, dar nu m-am agitat si am asteptat ca poate vine. Dupa cateva minute primesc un telefon si ne gasim in fata aeroportului.
Masina era in parcarea aeroportului, suficient de departe de sursele de lumina cat sa nu vezi mare lucru. Mi se explica conditiile, contractul, clauzele si tot felul de situatii avute in trecut. Se tot insista pe asigurare care era mai scumpa de cat inchirierea. Cum aveam nevoie de masina pentru cateva sute de km si fara a ramane prin oras, nu am vrut asigurare.
Agentul tot insista cu asigurarea ca daca o vreau, nu imi mai blocheaza 1700 euro. Si poate ma mai gandesc dupa ce verificam masina ca sa imi arate ce probleme pot aparea. Cica multi se razgandesc dupa asta si vor asigurare. Incepusem sa am dubiu daca inchiriez o masina sau o asigurare. In toate inchirierile anterioare referirea la asigurare era doar o intrebare si atat, la Auto Wagen asigurarea e mai importanta ca masina.
Cu lanterna telefonului nu se vede mare lucru la verificare, dar ce era mai vizibil se vedea oricum. Asa ca trece cele doua probleme majore. Isi cere scuze ca nu e foarte curata la exterior. Vremea nu a fost cea mai buna si s-a stropit putin pana in parcare, fiind spalata in oras.
Sunt atentionat sa o aduc in stare buna de verificare si sa fie curata la interior ca altfel taxa este de 50 euro. Trec si peste faptul ca full-to-full, ce am ales, este cat are in rezervor si la fel trebuie sa o aduc. Imi spune in mare cat consuma si cat reprezinta liniutele, de parca eu aveam cum estima cu precizie cat am nevoie.
Returnarea la baietii care pareau de la alta firma
Si vine si ziua returului. Anunt cu 30 min inainte cand ajung ca sa fie cineva acolo. Ajung la cat am mentinat. Ma suna agentul sa imi spuna ca nu e el acolo, dar vor veni colegii. Si vin, dupa vreo 15 minute. Bine ca imi luasem o marja de 30 de minute sa las masina. Fiind o formalitate, nu ar fi trebuit sa dureze mai mult de 5 minute toata procedura.
Se uita la masina si nu sunt multumiti ca nu e spalata. Fara sa fie proaspat spalata ei nu pot vedea zgarieturile. Masina era ca oricare alta din parcare, in ziua anterioara plouase si s-a stropit de la minunatele noastre drumuri, dar de pe strada nu de la vreun off-road. Orice om normal ar fi putut face o verificare, nu erau straturi de pamant pe ea ca sa crezi ca e ceva ce nu se vede, cum insinuau.
Incerc sa le explic ca nici la predare verificarea nu a fost facuta la milimetru ca era intuneric, iar masina nu era curata cum o doresc acum. Scuza lor e tipica, ca nu stiu nimic ca nu ei au predat-o. Aveau dreptate, dar am inchiriat-o de la aceeasi firma, nu alta ca sa nu existe o minima comunicare interna.
Semnez predarea si raman ei sa ma anunte in cursul zilei, dupa ce o spal, daca e ok. Dupa imi vor debloca garantia de 1700 euro. Tot insista cu taxa de masina murdara ca ar trebui sa o platesc, ca asa scrie in contract. Ii zic ca stiam de ea ca mi s-a spus, dar se referea la interior, nu la exterior. Ei ma contrazic ca defapt la exterior se referea ca sa poata face verificarea.
Ajuns acasa ma gandesc sa verific contractul. Constat cu uimire ca scria clar ca se plateste taxa pentru murdarie excesiva de interior, nu de exterior. La interior era aproape cum mi-o dadusera, doar locul soferului fusese folosit.
Dupa verificarea de contract am inceput sa caut mai in detaliu ce e cu firma asta ca ceva nu era in regula. Inteleg sa fii agresiv si arogant cand situatia o cere, dar nu era cazul acum. Asa ajung sa vad discutia din TripAdvisor. Dupa ce citesc tot realizez ca toate cele intamplate fac parte din planul lor de business. Aceeasi abordare cu alta persoana la predare, aceleasi aberatii cu zgarieturi invizibile care pot fi sub praf. Tind sa cred ca daca nu as fi ripostat, tot plateam vreo taxa pe ceva inventat.
Despre masina nu sunt multe de zis. A fost o Skoda Rapid cu 27.000km la bord. Starea ei per total a fost “iti poti face treaba”. Stergatoarele erau consumate, daca ar fi fost sa conduc pe o ploaie mai serioasa, ar fi trebuit sa ma opresc. Altceva nu am mai observat la ea. Tot timpul am avut impresia de instabilitate, dar asta probabil e de la masina in general.
Inteleg ca masinile acum se inchiriaza pe bani de nimic, iar unii clienti sunt nesimtiti. Dar nu poti sa ai un plan prin care sa iti recuperezi banii prin asigurari sau probleme inventate. Asa ca draga Klass Wagen rent a car, data viitoare nu o sa te mai aleg. Nu imi amintesc daca era cel mai mic pret, dar stiu ca la Hertz o masina similara era cu cativa lei mai scumpa. Nu am idee cum e la Hertz, dar ma astept sa mi se inchirieze o masina, nu o asigurare sau un service auto.
Comentarii
6 ComentariiBalan Mircea
Oct 15, 2017Salut, am eu impresia sau faci reclama la Hertz? pentru ca eu i-am folosit si mi-au mancat din viata, proprietaru pe franciza din Romania e ***, si folosesc o tactica pentru a-ti bloca garantia , si aveam asigurare full la ei, da am lasat garantie si mi-a blocato pentru ca vezi doamne era zgariata , si mi-a transmis ca am mers pe drum de tara de asta. Lucrezi pentru ***? Pari cult, dar nu iti vinde sufletul si sa faci reclama la niste escroci. Iti dau eu banii daca ai nevoie disperata de ei. Numai bine iti doresc !
Bogdan
Oct 15, 2017Salut Mircea,
Cred ca se deduce si din articol ca nu am recomandat o anume firma, cu atat mai putin ceva ce nu am folosit. Nu ai sa gasesti vreo recomandare prin articolele mele la ceva ce nu am folosit sau am un minim de cunostinte pe ceea ce scriu.
Experienta e strict despre ce am intampinat la o rezervare la Klass Wagen. In loc de Hertz putea fi foarte bine Avis/Autoboca, ca nu era mare diferenta de pret… sau ceva mai scump, Autonom. Am scris Hertz ca asta am retinut ca era aproape de pretul de la Klass Wagen.
Multumesc pentru interventie, e bine de stiut ca nici Hertz nu e o solutie in Ro. Cred ca doar despre Autonom am auzit de bine constant.
PS: Ti-am cenzurat cuvantul referitor la etnia proprietarului, nu e relevant asta in comentariu.
Cristian Iacob
Oct 18, 2017Aceeasi experienta am avut-o ieri, aceleasi teorii cu praful, oferta pentru taxa suplimentara, blocare 1600 euro pe card (inca nu mi i-au deblocat)..
La predare au gasit subit 3 (TREI!!!) zgarieturi…, le-am creut sa verifice in istoricul masinii daca erau deja semnalate in alte contracte, astept verdictul.
Aceleasi texte la preluare si la predare, e clar ca asa fac ei bani.
Nicolette
Nov 5, 2017Din pacate si eu am avut o experienta proasta cu Klass Wagen,i-am ales o data,dar colaborarea a fost scurta,intrucat au refuzat cardul de debit,incercand (cu disperare) sa-mi vanda o asigurare care depasea valoarea de inchiriere a masinii,asa cum ai zis si tu Bogdan.Ba mai mult,operatorul KW ”isi facea griji” pentru mine cum ca nu imi pot recupera banii,deoarece închiriasem masina peste un site britanic(i-am recuperat cu succes,full refund).Despre Hertz,numai de bine,am folosit servicii de la Hertz in Romania,Olanda,Italia,Turcia,Grecia,totul a fost ok din punctul meu de vedere.
Autonom sunt ok doar ca nu au disponibile masini tot timpul,in toate locatiile,servicii profesioniste si de calitate,jos palaria!
Bogdan
Nov 5, 2017Si la mine faceau figuri cu cardul ca nu e de credit ca nu scrie asta pe el. I-am zis sa incerce si sa vada ca e ok, nu prea era incantat ca nu reusea sa ma convinga cumva sa accept asigurarea. Miza lor oricum era asigurarea, nu cardul.
Adrian Osnaga
Sep 22, 2018Am patit si eu la fel faza cu cardul de credit. La Timisoara. Au insistat sa prezint un card de credit pentru blocarea garantiei. Eu aveam doar card de debit. Nu au fost de acord cu cardul meu chiar daca acoperea suma dar mi-au propus ca alternativa o asigurare care era dublul pretului pe care l-am platit pentru cele doua zile de inchiriere. Nu am fost de acord si am plecat si fara masina si cu banii dati. Macar umilinta la care am fost supus nu a fost totala. Mentionez ca am ajuns la aceasta companie prin intermediul aplicatiei Ryanair de unde am cumparat un bilet de avion Bucuresti Timisoara.